- Titulinis
- Naujienos
Naujienos
Kaip vyksta tarptautinės apsaugos prašymo pateikimo procedūra?
Europos migracijos tinklas (EMN) paskelbė tematinį pranešimą „Tarptautinės apsaugos apgyvendinimo centrų pasiskirstymas ir santykių su vietos bendruomenėmis valdymas“, kuriame pateikiama lyginamoji analizė, kaip 23 EMN šalys narės ir Serbija paskirsto apgyvendinimo centrus ir bendradarbiauja su vietos suinteresuotosiomis šalimis. Tyrime aptariami pokyčiai iki 2025 m. vasario mėn. ir pateikiama informacija apie nacionalinius planavimo, komunikacijos ir bendruomenės įtraukimo metodus, įskaitant gerąją patirtį ir iššūkius.
Pasiskirstymo valdymas siekiant užtikrinti priėmimą ir integraciją
Pranešime analizuojami du pasiskirstymo tipai: tarptautinės apsaugos prašytojų paskirstymas ir apgyvendinimo centrų paskirstymas. Keturiolika EMN valstybių narių ir Serbija (AT, BE, BG, CZ, DE, ES, FI, FR, HR, LU, LV, NL, PL, SE, RS) paskirsto tarptautinės apsaugos prašytojus pagal nustatytus kriterijus, o 17 EMN valstybių narių ir Serbija (AT, BE, BG, CZ, DE, ES, FI, FR, HR, IE, LU, LV, NL, PL, SE, SI, SK, RS) paskirsto apgyvendinimo centrus savo teritorijoje. Kriterijai apima regiono demografinius rodiklius, infrastruktūrą, paslaugų prieinamumą bei individualių poreikių vertinimą, pavyzdžiui, sveikatos būklę, šeimos statusą ar pažeidžiamumą (BE, CZ, DE, EE, FI, FR, HR, HU, IE, LT, LU, NL, PL, SE).
Kai kurios šalys įdiegė algoritmines atitikimo priemones, siekdamos užtikrinti veiksmingesnį paskirstymą ir integracijos rezultatus.
Bendruomenės įsitraukimas skiriasi priklausomai nuo šalies
Tik penkios šalys (AT, LU, NL, PL, SE) turi oficialius komunikacijos planus, skirtus naujų centrų atidarymui remti. Kitos šalys remiasi gairėmis arba individualiais komunikacijos atvejais. Nepaisant to, dauguma atsakiusių šalių prieš atidarydamos naujus apgyvendinimo centrus ar juos atidarydamos bendradarbiauja su vietos valdžios institucijomis ir išrinktais atstovais. Šešiolika šalių (AT, BE, BG, CY, CZ, DE, EE, ES, FR, IE, LU, LV, NL, PL, SI, RS) šio proceso metu taip pat tiesiogiai bendradarbiauja su vietos bendruomenėmis.
Pavyzdžiui, Belgijoje nacionalinė priėmimo agentūra prieš centro atidarymą platina skrajutes vietos gyventojams, rengia informacijos sesijas su suinteresuotosiomis šalimis ir skiria kontaktinius asmenis rengiantis centro atidarymui. Informavimo veikla apima įvairias priemones – nuo susitikimų savivaldybėse ir naujienlaiškių iki specializuotų kontaktinių punktų ir atvirų durų dienų. Airijoje vietos informavimo veikla vykdoma bendruomenės integracijos forumuose, o Nyderlandai išleido nacionalines gaires, skirtas remti savivaldybių įsitraukimą ir valdyti viešosios informacijos sklaidą.
Kai kurios šalys teikia papildomą paramą vietos paslaugų teikėjams ir NVO
Septynios šalys (BE, CZ, IE, LV, NL, SE, RS) pranešė apie mechanizmus, skirtus papildomų išteklių skyrimui vietinėms tarnyboms, įskaitant sveikatos priežiūros, švietimo ir viešojo transporto finansavimą. Pavyzdžiui, Airija įvedė tris specializuotus finansavimo srautus, skirtus remti NVO ir bendruomenių grupes. Kroatija ir Slovakijos Respublika paramą teikia per projektus, finansuojamus iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo (AMIF).
Iššūkiai išlieka, nors gerosios praktikos pavyzdžiai vis daugėja
Tyrime pabrėžiama, kad dauguma atsakiusių šalių susiduria su sunkumais bendradarbiaudamos su vietos suinteresuotosiomis šalimis, ypač tose srityse, kuriose ankstesnė patirtis su multikultūrinėmis bendruomenėmis yra ribota. Dažniausiai pasitaikančios problemos yra vietos gyventojų ir išrinktų pareigūnų pasipriešinimas, politinės valios stoka ir politinės įtampos (AT, BE, BG, CY, CZ, DE, EE, FI, HR, IE, LU, LV, NL, PL, SI, RS.). Mažesnė šalių dalis pranešė apie komunikacijos vėlavimus (IE, SK) ir sudėtingus koordinavimo mechanizmus (DE, ES, IE). Šios problemos gali turėti įtakos ne tik apgyvendinimo centrų atidarymui, bet ir jų sėkmingai integracijai į vietos bendruomenes.
Gerosios praktikos pavyzdžiai gali būti suskirstyti į penkias kategorijas:
- priemonės, skirtos remti apgyvendinimo centrų atidarymą (BE, FR, NL);
- priemonės, skirtos skatinti bendruomenės įsitraukimą ir integruoti centrus į savivaldybių veiklą (AT, EE, HR, IE, NL);
- finansinė parama savivaldybėms, kuriose įsteigti apgyvendinimo centrai (BE, EE, NL, RS);
- aiškus, skaidrus ir aktyvus bendravimas su suinteresuotosiomis šalimis (BE, CZ, DE, EE, FI, FR, IE, LV, LU, NL, PL, SE, SI);
- koordinavimo mechanizmai po atidarymo (AT, BG, CZ, NL).
Informuotos, įtraukios politikos formavimo rėmimas
Šis pranešimas prisideda prie gausėjančių EMN tyrimų, kuriuose nagrinėjamas tarptautinės apsaugos prašytojų priėmimas ir integracija. Pateikiant lyginamąją apžvalgą apie apgyvendinimo centrų pasiskirstymą ir santykių su vietos bendruomenėmis tvarkymą, siekiama suteikti vertingą informaciją politikos formuotojams, vietos valdžios institucijoms, pilietinės visuomenės organizacijoms ir kitoms suinteresuotosioms šalims, siekiančioms skatinti subalansuotą, įtraukų ir tvarų požiūrį į priėmimą visoje Europoje.
Nuoroda:Tematinis pranešimas (EN)
